Westworld

Gepubliceerd op 25 april 2017 om 17:00

Westworld - Max Schoolenberg

Een groepje vrienden maakt een tripje naar het amusumentspark Delos. In Delos liggen drie werelden waarin androiden leven. De gasten kunnen kiezen voor Westworld (met cowboys), Medievalworld (met kastelen) en Romanworld (de romijnse tijd). Al snel blijkt dat er een virus is ontwaakt onder de androiden waardoor ze in staat zijn om gasten te vermoorden. Alle werknemers zijn in rep en roer, behalve de grote baas: Emerson Enprise. Wellicht heeft hij er wat mee te maken?

Toen ik zojuist Westworld uit las moest ik echt even bij komen. Er zat een plottwist in van hier tot Tokyo. Eenje die je totaal niet ziet aankomen. Wauwie wat heb ik genoten van deze dikke pil met maar liefs 515 bladzijden.

Aan het begin van het boek had ik er nog mijn twijfels over. Ik had dan ook totaal geen idee waar het boek heen zou gaan. Hmm een western achtig sfeertje. Wat kon ik daarvan verwachtten? Dit boek heeft me compleet verrast. Na de eerste honderd bladzijden was ik overtuigd. Ik moest verder lezen. Binnen vier dagen had ik dan ook de laatste vierhonderd bladzijden verslonden. Ik kon gewoon niet stoppen. Terwijl een stemmetje in mijn hoofd zei dat ik echt moest gaan leren voor mijn examens riep Roy (de hoofdpersoon) continu dat ik echt even door moest lezen, omdat ik bijna het einde naderde. Je word echt meegsleept door de verschillende ''landen'' en je krijgt echt een band met de personages. Waneer er iemand dood ging moest ik toch echt even slikken (ookal was het een androiden). Ja dit boek heeft echt impact op me gemaakt.

Ik geef dit boek (zo verassend he?) vijf van de vijf sterren!