Serie recensie

Hieronder vind je al mijn recensies van serie's, met de nieuwste recensie boven aan.

The Walking Dead - Serie

Na het uitbreken van een ziekte staat de hele wereld op zijn kop. Wanneer je deze ziekte krijgt zul je dood gaan en terug keren als zombie. Rick Grimes, een politie agent, wordt in het ziekenhuis wakker na het overleven van een schotwond. Hij heeft niets mee gekregen van de apocolyps. Hij gaat op zoek naar zijn vrouw en zoon. Onderweg komt hij in de problemen en is er een groepje overlevenden die hem helpen. Hij besluit met ze op te trekken in de hoop zijn gezin te vinden.

The Walking Dead gaat over meer dan alleen maar brein-etende zombie's. Het thema is dan ook overleven. Je kunt heel die serie niet samenvattin in een paar zinnen. Vanaf aflevering één was ik al verliefd. Verliefd op deze serie. Nu ik het terug kijk met mijn moeder vallen andere dingen me op en vooral het amateurisme (is dat een woord???) in de eerste paar seizoenen. Het verhaal ontwikkelt zich naar mate ze langer aan het survivelen zijn. Je leeft echt mee met de karakters en kunt soms dagen in tranen zijn om een gesneuveld persoon. Ik snap wel waarom sommige mensen het luguber vinden. Ik had er eerst ook ijn twijfels over. Wanneer je het eerste (en soms het tweede) seizoen hebt gezien ben je vekocht. Tegenwoordig draait de serie op televisie en kunnen we weer wekelijks genieten van de avonturen van Rick Grimes.

Deze serie krijgt van mij de volle vijf van de vijf sterren!

Lees meer »

De 100

De 100

9 apr. 2017 13:08

De 100 - serie

Vanaf een ruimteschip worden er 100 jeugdgevangenen terug naar aarde gestuurd. Die was eerst namelijk onbewoonbaar geworden na nucliere bommen. Waneer deze 100 jongeren op aarde aankomen blijken ze niet de enige te zijn. Is een oorlog te voorkomen? En keerd ook de rest van het ruimteschip naar aarde?

De 100 behoord zeker tot de top tien van mijn favoriete series. Ieder seizoen doet zich wel weer een nieuw probleem voor en is de vraag wie dit overleefd en wie niet. Het hoofdpersonage Clarke is gevoelig, maar wel ijzersterk. Ze weet wat ze wil, maar de onzekerheden slokken ook haar soms op. Clarke moet dingen doen die niemand anders zou willen doen.

Het mooie vind ik de montage. Die is zo gemaakt dat je soms best kunt volschieten bij dramatische momenten. Of het is juist heel spannend gemaakt. Ik zou eerlijk gezegd geen nadelen kunnen bedenken.

De 100 krijgt van mij vijf sterren op de vijf!

Lees meer »