Recensie

Hieronder vind je al mijn recensies van boeken met de nieuwste recensie boven aan.

Hex

Hex

11 mei 2017

Hex - Thomas Olde Heuvelt

Over het dorpje Beek waakt een 150 jaar oude heks. Wie in het dorp komt wonen komt er niet meer uit. De zeventienjarige Timo wil maar één ding: Weg uit Beek. Hij en een paar vrienden richtten de website OYE (Open Your Eyes) op. Ze willen graag dat het bekend wordt dat er een heks rond waart. De heks, die eigenlijk Katharina Wyler heet, heeft dichtgenaaide ogen en mond. Wie zich in laat met de heks brengt heel het dorp in gevaar. Luister niet naar haar gefluister, want wellicht spring je uit een raam. Haar ogen mogen nooit, maar dan ook nooit geopend worden en de buitenwereld mag noit iets te weten komen over de Wylerheks.

Dit boek is in één woord apart. Je weet niet wat je over komt. De fantasie van deze auteur gaat zo ver dat het zo een Stephen King boek zou kunnen zijn. Ik leefde onwijs mee met de verschillende karakters en had het gevoel zelf in Beek te wonen. Het opstandige gedrag van Timo zorgt er ook nog eens voor dat er een extra dosis spanning op komt te liggen. Wanneer de heks begon te fluisteren of weer eens in iemands huis verscheen liepen de rillingen al over mijn rug.

Ik vond het verhaal pas echt spannend worden vanaf het moment dat Jelmer door begon te draaien. Hij keerde zich tegen Timo en zijn vrienden wat uitliep op helse praktijken. Die momenten vond ik het leukst. Wanneer Timo en zij vrienden dingen meemaakten.

Het verhaal neemt echter een onverwachtte wending, maar toch ook niet. De laatste zin heb ik echt tien keer over gelezen. Die zin was echt heftg!

Ik geef het boek Hex vier van de vijf sterren!

Lees meer »

Westworld

Westworld

25 apr. 2017

Westworld - Max Schoolenberg

Een groepje vrienden maakt een tripje naar het amusumentspark Delos. In Delos liggen drie werelden waarin androiden leven. De gasten kunnen kiezen voor Westworld (met cowboys), Medievalworld (met kastelen) en Romanworld (de romijnse tijd). Al snel blijkt dat er een virus is ontwaakt onder de androiden waardoor ze in staat zijn om gasten te vermoorden. Alle werknemers zijn in rep en roer, behalve de grote baas: Emerson Enprise. Wellicht heeft hij er wat mee te maken?

Toen ik zojuist Westworld uit las moest ik echt even bij komen. Er zat een plottwist in van hier tot Tokyo. Eenje die je totaal niet ziet aankomen. Wauwie wat heb ik genoten van deze dikke pil met maar liefs 515 bladzijden.

Aan het begin van het boek had ik er nog mijn twijfels over. Ik had dan ook totaal geen idee waar het boek heen zou gaan. Hmm een western achtig sfeertje. Wat kon ik daarvan verwachtten? Dit boek heeft me compleet verrast. Na de eerste honderd bladzijden was ik overtuigd. Ik moest verder lezen. Binnen vier dagen had ik dan ook de laatste vierhonderd bladzijden verslonden. Ik kon gewoon niet stoppen. Terwijl een stemmetje in mijn hoofd zei dat ik echt moest gaan leren voor mijn examens riep Roy (de hoofdpersoon) continu dat ik echt even door moest lezen, omdat ik bijna het einde naderde. Je word echt meegsleept door de verschillende ''landen'' en je krijgt echt een band met de personages. Waneer er iemand dood ging moest ik toch echt even slikken (ookal was het een androiden). Ja dit boek heeft echt impact op me gemaakt.

Ik geef dit boek (zo verassend he?) vijf van de vijf sterren!

Lees meer »

Efgenaam

Efgenaam

22 apr. 2017

Erfgenaam - Anton Wolvekamp

In het laatste deel van de Kinderen van Atlantis is het zaak om Shirenzah en de rest van de rebellen uit te schakelen. Chaos woed. Nu Mollie eindelijk weet wie de ergfenaam is valt er een zware last van haar schouders. Alleen waar is Jason? De groep overlevenden mensen probeert zo snel mogelijk naar het nieuwe atlantis te keren en daar een nieuw bestaan op te bouwen. Gaat dat ze lukken met de rebellen op hun hielen?

Ik werd erg verrast door dit laatste deel. Ik vond het stukken beter dan deel één. Natuurlijk was het einde nogal voor de hand liggend, maar ik vond het mysterieuse deel wel echt leuk! Je kwam er langzamerhand achter wie nou die erfgenaam is. Je komt er achter wat Chaos in petto heeft en wat de geheimen van sommige karakters zijn. Ik smeulde van de lekkere zoetsappige liefdesperikelen. Nog steeds ontekte ik soms kleine grammaticale fouten, maar het was niet zo dat ik me er continu aan stoorde.

Ik geef dit boek een vier op de vijf sterren.

Lees meer »

Dwaallicht - Anton Wolvekamp

Mollie en de rest van Atlantis zijn eindelijk aangekomen op een nieuwe plek. Ze zijn echter niet op de maan of een andere planeet beland, maar ze zijn terug gegaan in de tijd. Inmiddels zijn  er ook rebellen opgestaan die het niet eens zijn met koning Cheos. Oorzaak nummer één is nu om te overleven in het nieuwe land en de rebellen uit te schakelen.

Allereesrt moet ik even kwijt dat dit boek al veel lovender is dan het vorige deel. Het lijkt wel als of de auteur een transformatie heeft begaan. Ik vond dit verhaal al een stuk spannender. Puzzelstukjes vielen beter op zijn plek en er werd meer met de omgeving gedaan. Af en toe bleef de spanning nog wat te lang op een bepaald stuk hangen, maar over het algemeen is mijn beoordeling goed.

Daarom geef ik vier op de vijf sterren aan Dwaallicht!

Lees meer »

Lotgenoten - Anton Wolvekamp

Mollie (twaalf jaar), leeft in het rijk atlantis, een eiland midden in zee omringt door kleine eilandjes. Het land is in rep en roer wanneer blijkt dat ze gaan verhuizen naar een andere planeet. Mollie ontdekt dat ze een langlevende is, een speciaal persoon met een magische gave en een langer leven dan normaal. Ze zullen moeten strijden tegen Axam, lid van het koningk lijkhuis. Hij is de oom van Jason, Mollie's vriendje, en Cat, kinderen van de koning.

Dit boek heeft mijn intresse zeker gewekt. Ik kocht de serie twee jaar geleden op Elfia, een elf and fantasy fair. De auteur vertelden een heel verhaal en ik was al snel verkocht. Hij singeerde alle delen ook nog even.

Dit boek is totaal anders dan anders. Ik heb nog nooit een boek gelezen dat hier ook maar een beetje op leek. Je word echt meegezogen in de wereld van de kinderen van Atlantis. Wel merkte je heel goed dat dit een beginnend auteur is. Er staan heel wat grammaticale fouten in. Gelukkig niet storend, maar het valt wel op.

Daarom geef ik dit boek drie sterren op de vijf!

Lees meer »

Makkelijk leven - Herman Koch

Tom is een succesvol auteur. Zijn jongste zoon, Stefan,  is echt zijn oogappeltje. Hij is totaal niet saai en houd wel van wat avountuur. Op een dag staat hun schoondochter, de vrouw waar ze echt een hekel aan hebben, op de stoep. Hun zoon zou wat dingetjes hebben gedaan die niet door de beugel kunnen. Hoe gaat Tom met zijn zoon te werk?

Makkelijk leven was het boekenweekgeschenk. Ik heb het dan ook binnen no-time verslonden. Ik vind het heel moeilijk om mijn mening over dit boek te geven. Over veel dingen heeft hij wel gelijk. Dingen die je echt aan het denken zetten. Tegelijk vond ik het ook een beetje gewoontjes. Toch zijn er niet veel op -en aanmerkingen over dit boek.

Ik geef dit boek daarom drie op de vijf sterren.

Lees meer »

De graces

De graces

22 mrt. 2017

De graces - Laure Eve

River Page is nieuw in het dorpje waar de Graces ''heersen''. Zoals ieder ander wordt ook River verliefd op één van de drie. Fenrin Grace, de hunk van de school, weet ook Rivers aandacht te trekken. Al snel wordt ze bevriend met Summer Graces en krijgt zo toegang tot het gezin. Iedereen staat er van te kijken wanneer River bij de Graces heeft geslapen. River moet en zal ook een Graces worden, maar zal dat ook lukken?

Ik ben echt verliefd op dit boek. Het staat in mijn top drie. Vanaf het eerste moment was ik betoverd door het verhaal. Eigenlijk heb ik helemaal niet zo veel met heksen, maar dit boek sloeg echt in als een bom. Het lijkt meer alsof de Graces gewoon normale mensen zijn met wat coole gaven. Het voelt heel realistisch aan. Ik denk dat dat vooral komt door River. River is ook zo lekker gewoontjes. Ik genoot van elk moment dat ze bij de Graces was en ik had het gevoel alsof ik zelf River was geworden.

Het zal niemand verbazen dat ik dit boek een vijf op de vijf sterren geef!

Lees meer »